top of page

חוסן סייבר כמאפשר צמיחה עסקית

29 בפברואר 2024

המחשה של חוסן סייבר ארגוני - דרבי סייבר בע״מ - חוסן סייבר כולל את היכולת של ארגונים להתכונן, להגיב ולהתאושש מאיומי סייבר, תוך הבטחת המשכיות עסקית. הוא חיוני להגנה על נתונים, שמירה על אמון הלקוחות, עמידה בתקנות וקידום חדשנות. קידום חוסן סייבר כולל אסטרטגיה הוליסטית הכוללת הערכת סיכונים, תוכניות תגובה לאירועים, עדכונים קבועים וקידום תרבות של שיפור מתמשך, ובכך מבטיח עתיד ארגוני ועסקי רלוונטי המותאם לנוף המשתנה.

מהם חוסן ועמידות בסייבר?

המונחים "עמידות סייבר" ו-״חוסן סייבר״ הפכו למושגים קריטיים לחדשנות וצמיחה ארגונית. בניגוד לתהליכי אבטחת סייבר מסורתיים המתמקדים בעיקר במניעת התקפות סייבר, עמידות וחוסן סייבר כוללות גישה רחבה יותר. 

המונחים מייצגים את יכולתו של ארגון להתכונן, להגיב ולהתאושש מאיומי סייבר, ובכך - להבטיח את המשכיות הפעילות העסקית גם מול אירועי סייבר ואבטחת מידע. עמידות סייבר איננה רק גישה חדשנית של הגנה; מדובר ביכולת הסתגלות והתאוששות, המאפשרת לארגונים לשמור על תפקודיהם ושירותיהם העיקריים למרות תקיפות, הפרעות ואירועים שונים, בצל נוף האיומים המשתנה, הדינאמי והמתפתח. גישה יזומה ומקיפה זו לניהול איומי סייבר חיונית לעסקים השואפים לשגשג בנוף הדיגיטלי המתקדם והמשתנה של ימינו. ככל שנעמיק בחשיבות של עמידות סייבר, יתברר כי היא מהווה נדבך יסוד לכל ארגון השואף להגן על פעילותו, לקדם חדשנות ולייצר צמיחה בעידן הדיגיטלי.


מדוע חוסן סייבר חיוני לארגונים?

בעולם הדיגיטלי של ימינו, ארגונים בכל המגזרים מסתמכים יותר ויותר על טכנולוגיה לצורך הפעילות היומיומית שלהם. הסתמכות זו, אף שהיא מועילה ליעילות ולחדשנות, גם חושפת עסקים למגוון של איומי סייבר. חוסן סייבר הופך לחיוני בהקשר זה מכיוון שהוא כולל לא רק מניעה והגנה אקטיבית, אלא גם את היכולת והמסוגלות הארגונית להתאושש מהתקפות סייבר, ובכך להבטיח את המשכיות פעילות הארגון.

ראשית, חוסן סייבר חיוני להגנה על נתוני הארגון. הפרות נתונים עלולות להוביל לאובדן כספי משמעותי, לתוצאות משפטיות ולפגיעה במוניטין של הארגון. על ידי אימוץ גישה של חוסן סייבר, ארגונים יכולים למזער את ההשפעה של הפרות על ידי זיהוי מהיר וצמצום איומים, ובכך להגן על מידע רגיש.

יתר על כן, חוסן סייבר הוא הכרחי לשמירה על אמון הלקוחות. בעידן שבו פרטיות נתונים היא בעלת חשיבות עליונה, לקוחות מצפים שהמידע שלהם יטופל בצורה מאובטחת ואחראית. הפרה עלולה לפגוע קשות באמון שהלקוחות נותנים בארגון.


אסטרטגיות חוסן סייבר מבטיחות שארגונים יוכלו להגיב במהירות לאירועים, להפחית את השפעתם ולתקשר בשקיפות עם בעלי העניין, ובכך לשמר את אמון הלקוחות.

בנוסף, חוסן סייבר תומך בעמידה בדרישות הרגולטוריות. תעשיות רבות כפופות לחוקי הגנת נתונים מחמירים, ואי-עמידה בהם עלולה להוביל לקנסות כבדים ואתגרים משפטיים. באמצעות ביסוס תרבות של חוסן סייבר ארגוני, ארגונים יכולים להבטיח שהם עומדים בדרישות הרגולטוריות הללו על ידי יישום אמצעי אבטחה חזקים, ביצוע ביקורות קבועות, ביצוע תהליכים עקביים לשיפור מתמיד ובחינת הרלוונטיות של ההגנות והבקרות אל-מול המציאות המשתנה.


ובעיקר, חוסן סייבר הוא מניע מרכזי של רציפות תפקוד והמשכיות עסקית. מתקפות סייבר יכולות לשבש באופן מהותי את הרציפות העסקית של הארגון, מה שמוביל לזמן השבתה, אובדן פרודוקטיביות ואובדן כספי. ארגון עמיד יכול לשחזר במהירות פונקציות ושירותים קריטיים, לצמצם את זמני ההשבתה ולהבטיח שפעילויות עסקיות יוכלו להמשיך עם השפעה מזערית ככל הניתן על הארגון.


בתפיסת העבודה של דרבי סייבר, חוסן סייבר הוא קריטי לקידום חדשנות.

בסביבה עסקית תחרותית, היכולת לחדש היא גורם מבדל מרכזי. עם זאת, חדשנות כרוכה לעתים קרובות בנטילת סיכונים מחושבים, כולל אימוץ טכנולוגיות חדשות שעלולות להוביל לפגיעויות חדשות.

מסגרת חוסן סייבר איתנה וגמישה מאפשרת לארגונים לקדם חדשנות תוך ניהול סיכוני הסייבר הנלווים בצורה יעילה.

לסיכום, חוסן סייבר אינו רק אסטרטגיה הגנתית; זהו גורם מאפשר לפרקטיקות עסקיות מאובטחות, רציפות וחדשניות. ככל שמתקפות הסייבר הופכות מתוחכמות ונפוצות יותר, לא ניתן להפריז בחשיבות של חוסן סייבר לארגונים. זוהי גישה מקיפה המבטיחה שעסקים יוכלו לעמוד בפני תקריות סייבר ולהתאושש מהן, לשמור על אמון הלקוחות, לעמוד בדרישות הרגולטוריות, להבטיח המשכיות עסקית ולדחוף לחדשנות - כל אלה חיוניים להצלחה לטווח הארוך בעידן הדיגיטלי.


כיצד ארגונים יכולים לקדם עמידות סייבר?

קידום עמידות סייבר בתוך ארגון הוא מאמץ הוליסטי הדורש תכנון אסטרטגי, שיפור מתמשך ותרבות של מודעות לאיומים המתפתחים.

על-ידי אימוץ גישה הוליסטית הכוללת טכנולוגיה, תהליכים ואנשים, ארגונים יכולים לשפר משמעותית את יכולתם לעמוד בפני איומי סייבר ולהתאושש מהם.


להלן מספר עקרונות מפתח לקידום עמידות סייבר:

פיתוח אסטרטגיית סייבר מקיפה - הבסיס לקידום עמידות סייבר הוא פיתוח אסטרטגיית סייבר מקיפה. אסטרטגיה זו צריכה להיות מותאמת ליעדים העסקיים הכוללים של הארגון ולכלול את כל ההיבטים של אבטחת סייבר, ממניעה וזיהוי ועד תגובה והתאוששות.

אסטרטגיה מקיפה תכלול בין היתר:

  • תהליכי הערכת סיכונים אפקטיביים: זיהוי וניתוח איומי סייבר ופגיעויות פוטנציאליות כדי לתעדף משאבים בצורה יעילה.

  • תוכנית תגובה לאירועים: יצירת תוכנית ברורה וניתנת לפעולה להגבה לאירועי סייבר כדי למזער את השפעתם ולשחזר פעולות רגילות במהירות. תוכניות התגובה נדרשות באימונים ותרגול שוטפים - הן לטובת שיפור המיומנות והשליטה והן לטובת בחינת האפקטיביות שלהם אל-מול התנאים הייחודיים של הארגון.

  • עדכונים קבועים וניהול תיקונים: שמירה על מערכות, תוכנות ויישומים מעודכנים עם תיקוני האבטחה האחרונים כדי להפחית פגיעויות.


דרבי סייבר מסייעים לכם בעלייה על הנתיב לחוסן סייבר בר-קיימא, ומלווים ארגונים וחברות בתכנון, הנבטה והובלה של אסטרטגיה השוזרת את היבטי הטכנולוגיה, התהליכים, המנגנונים וההון-האנושי לצד קידום תרבות ארגונית השואפת לשיפור מתמיד.

על ידי אימוץ חוסן סייבר, ארגונים יכולים להבטיח את עתידם הדיגיטלי והארגוני, להניע חדשנות עסקית ולשמור על יתרון תחרותי בעולם מורכב ודיגיטלי יותר ויותר.




רקע_6x.png

צרו קשר

bottom of page