top of page

יצירת אסטרטגיה ארגונית דינמית וחדשנית לתחומי אבטחת המידע, הגנת הפרטיות וההגנה בסייבר המותאמת למציאות עסקית של טרנספורמציה דיגיטלית

14 במרץ 2024

ועצי אבטחת מידע, סייבר ופרטיותי, CISO של ארגונים וחברות ואף נושאי המשרה הבכירים בארגונים וחברות, נדרשים להוביל תהליך ארגוני מקיף דרך השלבים הקריטיים של ניסוח אסטרטגיה שהיא לא רק עמידה אלא גם מסתגלת לנוף האיומים המשתנה ללא הרף.
(המחשה)

במציאות העסקית, הארגונית והטכנולוגית המשתנה, גוברים הצורך והחשיבות של ארגונים וחברות לפתח אסטרטגיה מקיפה וגמישה לתחומי אבטחת המידע, הגנת הפרטיות וההגנה בסייבר מתעצמים.

בתקופה בה איומי הסייבר הופכים עצימים ומורכבים יותר, המשך נקיטת הגישות התגובתיות-המסורתיות לאבטחת סייבר אינן מספיקות עוד.

יועצי אבטחת מידע, סייבר ופרטיות, CISO של ארגונים וחברות ואף נושאי המשרה הבכירים בארגונים וחברות, נדרשים להוביל תהליך ארגוני מקיף דרך השלבים הקריטיים של ניסוח אסטרטגיה שהיא לא רק עמידה אלא גם מסתגלת לנוף האיומים המשתנה ללא הרף.


קיימת חשיבות רבה של ייזום תהליך התכנון בשלב מוקדם, תוך הבטחת קיימות האסטרטגיה, התאמה אישית ושילוב עמוק עם המטרות הכוללות של הארגון. יתר על כן, ישנה חשיבות של אימוץ גישה מבוזרת לקבלת החלטות, המאפשרת למנהלים במחלקות השונות לקבל החלטות מושכלות בזמן אמת. באמצעות הטמעת תהליכי הערכת מצב מתמשכים והתאמה אסטרטגית של מטרות ותכלית הארגון עם המשאבים הזמינים, ארגונים נדרשים לשרטט מפת דרכים על-מנת לנווט במורכבויות של עולם הסייבר, אבטחת המידע והפרטיות – בהצלחה.


החשיבות של תכנון אסטרטגי מוקדם ובר-קיימא

בתחום אבטחת המידע, הפרטיות והגנת הסייבר, עיתוי הוא משמעותי. התחלת תהליך התכנון האסטרטגי בשלב מוקדם ככל-האפשר הוא הכרח להגנה על הנכסים הדיגיטליים ואף תהליכים ארגוניים ועסקיים מרכזיים של הארגון מפני איומים מגוונים. ארגונים וחברות נדרשים להתחיל להקדיש זמן למחקר, לחדשנות ולשילוב אסטרטגיית הסייבר ברמה שהיא שזורה עם היעדים והתרבות הרחבים יותר של הארגון.

אסטרטגיית הגנת סייבר מאפשרת היא אסטרטגיה שנבנתה להיות גמישה לארגון משתנה וגמיש, המסוגלת להתאים את עצמה לנוף המשתנה של איומי הסייבר ולצרכים המשתנים של הארגון. היא כוללת הקמת ״ארכיטקטורת פרפר״ הגנתית מינימלית וגמישה שניתן להרחיב, לעדכן ולשפר אותה לאורך זמן. גישה זו מבטיחה שהגנות הארגון יוכלו לצמוח לצד השמירה על חוסנו בקצב התואם  היעדים העסקיים ובהלימה למשאבים ואת פרופיל הסיכון שלו.

אסטרטגיה גמישה וחדשנית מדגישה את החשיבות של תהליכי שיפור מתמיד ולמידה. היא מכירה בכך שהגנה בסייבר איננו פרויקט חד-פעמי אלא תהליך מתמשך הדורש עדכונים ושיפורים קבועים, הכשרה והערכה מחדש של סיכונים. על ידי אימוץ גישה והתחייבות לאסטרטגיה המיושמת בשלב מוקדם ומיועדת לקיימות לטווח-ארוך, ארגונים יכולים ליצור מסגרת חזקה שלא רק עונה על צרכי האבטחה הנוכחיים אלא גם צופה ומפחיתה איומים עתידיים. בדרך זו, הם מניחים את היסודות למנגנון הגנה עמיד, המגן על נכסיהם, המוניטין שלהם ובסופו של דבר, עתיד העסקי.

 


התאמה אישית של אסטרטגיית האבטחה

אין תבנית אחת לאסטרטגיית הגנה בסייבר המתאימה לכולם. לכל ארגון או חברה, יש מאפיינים ייחודיים - כולל גודלם, תחום ומגזר התעשייה שלהם, הנוף הרגולטורי והאיומים הספציפיים שהם ניצבים בפניהם. לכן, נדרשת התאמה פרטנית ויעילה של אסטרטגיית ההגנה כדי להתאים למאפיינים הייחודיים. התאמה אישית כוללת התאמה של אמצעי האבטחה, התהליכים, הנהלים, אופן הפיקוח והברה והמדיניות לצרכים הספציפיים ולפגיעויות של הארגון בהלימה עם צרכיו העסקיים. התאמה ממוקדת זו משתרעת על הגדרת התפקידים והאחריות של מנהלי ומחלקות הארגון, תוך הבטחה שכל גורם מבין את חלקו בהגנה על הנכסים הדיגיטליים לצד התהליכים העסקיים או הארגוניים ובהלימה ליעדי הארגון.

התאמה אישית של האסטרטגיה מעודדת מחויבות ומעורבות בקרב המחלקות השונות בארגון, ומטפחת תרבות של מודעות לאבטחה ברחבי הארגון. היא מאפשרת גמישות בהקצאת וניהול המשאבים, ומבטיחה שמאמצים מרוכזים במקום שבו הם נחוצים ביותר, בהתבסס על הערכת הסיכונים של הארגון. על ידי התאמה אישית של אסטרטגיית האבטחה, ארגונים יכולים להבטיח שמנגנוני ההגנה שלהם יהיו ייחודיים כמו האיומים שהם ניצבים בפניהם, ובכך למקסם את היעילות של מכלול מאמצי ההגנה השונים שהם נוקטים בהם.

גישה זו תסייע לארגון לבסס תרבות המאפשרת חוסן סייבר ארגוני, המבוסס על תהליכים שמאפשרים חדשנות וצמיחה עסקית וטרנספורמציה דיגיטלית מתמשכת ומועילה.

רקע_6x.png

צרו קשר

bottom of page